۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۴

مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه:

تمام موقوفات استان کرمانشاه سنددار شدند

تمام موقوفات استان کرمانشاه سنددار شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه موقوفات استان برای دریافت سند مالکیت با مشکلاتی مواجه بودند، گفت: تمام موقوفات استان کرمانشاه سنددار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صالحی ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار موقوفه دارد که امیدواریم با تورج روزافزون فرهنگ وقف شاهد افزایش موقوفات استان باشیم.

وی افزود: امسال ۱۲ وقف جدید در استان کرمانشاه به ثبت رسیده و نام‌گذاری این هفته به نام وقف برای توجه بیشتر مردم نسبت به این موضوع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی موضوعاتی که اداره اوقاف و امور خیریه استان همواره به آن توجه داشته صدور اسناد مالکیت برای موقوفات است که با همکاری ثبت اسناد و املاک استان موفق شده‌ایم برای تمام موقوفات اسناد مالکیت صادر کنیم.

صالحی بیان کرد: موقوفات عام بدون متولی، اماکن مذهبی و مسابقات قرآنی از جمله وظایف و فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه است که برای اجرای وظایف خود برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه استان کرمانشاه همواره میزبان زائران است و برنامه‌های ویژه خود را در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌کند که شاهد حضور و شرکت مردم در آنها هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید از محل موقوفات و خیرین ۲ هزار بسته کمک آموزشی به ارزش ۱.۸ میلیارد تومان بین دانش آموزان کم برخوردار و مناطق محروم توزیع شد.

صالحی با اشاره به فعالیت اوقاف کرمانشاه در ایام اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: در ایام اربعین اوقاف استان نسبت به برپایی ۱۰ موکب اقدام کرد که در مجموع ۹۰۰ هزار نفر از آن بهره‌مند و ۴۸۰ هزار قرص نان بین زوار از محل موقوفات توزیع شد.

وی به اشاره به سد قشلاق شهرستان صحنه برای بهره‌برداری، گفت: این سد در محدوده اراضی وقفی شهرستان صحنه ساخته شده و باید قانون وقف در مورد آن اجرا شود که در این راستا پیشنهادهایی برای افتتاح آن داده‌ایم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

کد خبر 6230440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha